+36 30 686-0218
pistthy@gmail.com
9700 Szombathely
A weboldal készítés mára nélkülözhetetlen szolgáltatás minden vállalkozásnak.
Ma már szinte közhelynek hangzik, pedig az internetes megjelenés alapvető követelmény a cégek számára.
Nem elég csupán megjelenni az interneten, megtalálhatóvá is kell válni a potenciális ügyfeleink számára.
A weboldal készítés befektetés ahhoz, hogy honlapja bevételt termelő értékesítési csatornává váljon.
Valljuk, a weboldal készítés nem csupán szükséges kiadás, hanem befektetés, amely valódi profitot termel a tulajdonosának.
Mi is az a reszponzív webdesign?


Mi a responsive web design, vagy RWD?

Adott a tartalom, melyhez külön stíluslapokat, stílus bejegyzéseket rendelve különböző felbontásokhoz igazodó elrendezéseket (layoutokat) hoz létre a fejlesztő csapat (CSS3 media queries).
Jellemzően fluid (nyúlós) elrendezést alkalmaz (különösen a kisebb felbontások esetén pl. a mobil eszközöknél) és többnyire flexibilis képekkel operál (különböző méretek és a méret határokon belül méreteződnek) A lényege, hogy nem kell különálló web site-okat fejlesztened a különböző méretű kijelzővel és felbontással rendelkező eszközökre.

Hogyan lehet olyan weboldalt fejleszteni, amely az összes böngészőben, felbontáson és készüléken tökéletesen jelenik meg?
Az egyik megoldást a responsive web design (RWD) jelenti, ahol a weboldal automatikusan alkalmazkodik ahhoz az eszközhöz amelyen megjelenítik, ezzel optimális felhasználói élményt nyújtva.
A responsive web design lehetőséget ad arra, hogy ugyanaz a weboldal eszköztől, operációs rendszertől, böngészőtől függetlenül bármilyen környezetben tökéletesen jelenjen meg. Tökéletes megjelenés alatt a képernyőhöz igazodó ablak méretet, a könnyű olvashatóságot jelentő betű méretet és kontrasztot, a kijelzőhöz igazodó kép méretet és a könnyű navigációt értem.

A responsive web design nem más, mint egy weboldal készítési eljárás.
A hagyományos weboldal készítéssel szemben a fejlesztőnek már a grafikai tervezés időszakában egészen másfajta megközelítést kell alkalmaznia.
Mivel eszköz független weboldalt tervezünk, ezért a grafikai tervet kiegészíti több olyan terv, amely bemutatja, a különböző felbontású eszközökön az oldal hogyan fog megjelenni. Tehát többfajta elrendezést és megjelenést tervezünk, az alkalmazott technológia teszi lehetővé, hogy a weboldal a megjelenés pillanatában az eszköz felbontásához igazodó változatot jelenítse meg.

Honnan látom, hogy egy weboldal responsive design-al készült?

Egyszerűen: fogd meg a böngésző ablak szélét és kezd el csökkenteni az ablak méretét. Ha az ablak méretezésével a betű méret, kép méretek és az elrendezés is folyamatosan változik, akkor responsive oldallal van dolgod.

Még nem responsive az weboldala? A google hátra fogja sorolni!

A Google 2015 tavaszán bejelentette: a responsive weboldalakat fogja előnyben részesíteni a google keresőben való helyezésnél.
A Google idáig is pozitívan értékelte a responsive weboldal struktúrát, ezután viszont azokat az oldalak, amelyek nem ennek megfelelően készültek, teljesen kiszorítja a keresőből. A Google célja nem a cégek ellehetetlenítése, hanem a látogatói élmény növelése.

Mit is jelent, hogy egy weboldal responsive?

A responsive oldal azt jelenti, hogy az oldal megjelenése alkalmazkodik a felhasználó kijelzőjének méretéhez.
Legyen az monitor, mobiltelefon vagy tablet, az oldal mindig tökéletesen láthatóan jelenik meg és funkcionálisan is működik.
A telefonon és más eszközökön való internethasználat az elmúlt években rohamosan terjedt el.
Ezzel a fejlődéssel kell számolnia a weboldalak tulajdonosainak is.
Mielőtt a responsive oldalfejlesztések nem léteztek, az oldalukra valamit adó vezetők megcsináltatták weboldaluk mobiltelefonos verzióját.
Így amikor telefonról felmentünk egy oldalra, lehetőségként ott állt, hogy „Váltás mobil nézetre” vagy fordítva: „Váltás asztali nézetre”.
Ma már a responsive oldalak eleve felismerik az eszközöket, így nem kell a látogatóknak kiválasztani, hogyan szeretnék látni az oldalt.
Ez igazi látogatói élményt nyújt!

A Facebookon lévő hirdetésekből az oldalra való átkattintási arány mobiltelefonról 75%! Ha már hirdetésünkkel felkeltettük a figyelmet és elértük, hogy megnézzék az oldalunkat, nagy hiba egy elavult oldalra vezetni a látogatót, hiszen a látogatók igényei is megnőttek.

Részemről úgy vagyok vele, hogy hiába érdekelne egy termék vagy egy szolgáltatás, ha az oldal nem responsive és telefonról szerencsétlenkednem kéne azzal, hogy valamit lássak, már kattintok is tovább. Van máshol is pont olyan termék vagy szolgáltatás, ahol a cégvezető fontosnak tartja azt, hogy haladni kell korral.

Persze responsive oldalt készíteni nem olyan egyszerű, mint ahogy kimondjuk. Látunk „piszkosul” elrontott responsive oldalakat, amelyek vagy megjelenésében, vagy funkcionálisan nem méltóak a responsive oldal elnevezésre.
Ha már „muszáj” responsive oldalt készítettünk ahhoz, hogy a piacon tudjunk maradni, ha már fizetünk érte, akkor gondoljuk meg, hogy kivel készíttetjük el azt az oldalt!

Ha Ön egy olyan cégvezető, akinek fontosak a látogatói, ha Ön a weboldalán keresztül szeretne eladni szolgáltatást vagy terméket, ha Önnek webáruháza van, ha Önnek igényei vannak a tökéletességre, bízzon meg minket(pistthy.hu) responsive oldalának elkészítésével! Elérhető áron, modern design-al, tökéletes funkcionális működéssel fogjuk elkészíteni weboldalát!

Önnek még nincs weboldala, vagy nem elég modern? Elérhető áron készítünk Önnek egy minden igényt kielégítő, modern desingnal rendelkező weboldalt. Megéri megnéznie, új oldalát milyen szempontok szerint készítenénk el.

Amit nyújtani tudunk:

Mi is az a reszponzív webdesign?
A reszponzív webdesign-al készült weblapok tökéletesen megjeleníthetőek mobilon, tableten és a hagyományos monitorokon, ultra-felbontású monitorokon egyaránt.
Nem kell többet bajlódnunk új weblappal, ha például mobilra is szeretnénk értelmesen megjelenő oldalakat, hiszen egy HTML fájlunk van amit több CSS fájlal jelenítünk meg megfelelően, különböző eszközökön.

Hogyan essünk neki?

Első körben mindenképpen kezdjünk el tervezni, hálóterveket készíteni.
Mindenképpen a mobil verzióval kezdjünk és csak utána haladjunk a tablet és desktop irányába.
Fontos, hogy a mobil verziónál jóval kevesebb elemet rakjunk csak ki, ne legyenek 10 képernyőnyi hosszúságú mobilra optimalizált oldalak, mert senki sem fogja végig tekerni őket.
Csak a lényeget helyezzük el a mobil oldalakra, a felesleges tartalmakat pedig bátran tüntessük el.
A mobil verziónál figyeljünk az eltartásokra és a betűméretekre is, hiszen például egy 12 pixel nagyságú betűméret már nehezen olvasható kisebb telefonok kijelzőjén.
Ne felejtsük a "fat finger" problémát sem, amikor a mobil felületet tervezzük.
A megfelelően felépített reszponzív weblap megtervezése időigényes feladat, hiszen akár a végtelenségig finomíthatjuk a megjelenést.
Optimalizálhatunk több fajta mobil és tablet méretre, optimalizálhatunk asztali alap monitorokra, nagy felbontású TV-kre, laptopokra is.
Ne sajnáljuk rá az időt, hiszen a tervezéssel rengeteg időt spórolhatunk meg.

Milyen egy reszponzív weboldal? Hogyan viselkedik?

Egy mobileszközökre optimalizált weboldaltól ne várd el, hogy minden kütyün ugyanúgy nézzen ki.
Hiszen épp ez a lényege a reszponzivitásnak, hogy minden eszközön másképp jeleníti meg a weboldalt.
Vagyis mi a lényeg?
A reszponzív weboldal mindig érzékeli, hogy mekkora mobileszközön kell megjelennie, és igazodik annak képernyőjéhez.
Így lesz a kicsi képernyőre bezsúfolt és használhatatlan weboldalból egy kényelmesen és jól láthatóan használható weboldal.

Mire számítson a kinézetét illetően?

Arra, hogy az egyes elemek valószínűleg úgy fognak kinézni, mint az asztali verzióban. Olyan lesz a színük, a megjelenésük.
De a helyzetük nem. Ha asztali gépen például három blokkot látsz egymás mellett, az mobileszközön már egymás alatt fog megjelenni.
Egész egyszerűen azért, mert ha egy elem nem fér el fizikailag egy adott helyen, akkor ahelyett, hogy a méretét változtatná, és bezsugorodna a kisebb helyre, inkább megtartja a méretét – vagy akár növeli is azt, és bemászik egy új sorba, vagyis vizuálisan alá kerül a tőle balra lévő elemnek.

És hova tűnt a menü?

Nos a menü általában “elbújik” ilyenkor :) Vagyis nem egészen elbújik, inkább csak álcázza magát. Mégpedig jellemzően három darab vízszintes csíkocskával (esetleg egy Menü felirattal), ami a menü helyén jelenik meg. Mivel a teljes menüsor jellemzően nem fér el kicsi képernyőkön, ezért ahelyett, hogy két-három-sok sorba szétcsúszva jelennének meg a menüpontok, inkább egy elegáns megoldással egy kis szabványos ikon jelenik meg az egész menüsor helyett, amire ha az ujjunkkal rábökünk, akkor megjeleníti nekünk a menünket szépen, olvashatóan, jól láthatóan.

Pistthy Webstúdió
+36 30 686 0218
pistthy@gmail.com
9700 Szombathely