+36 30 686-0218
pistthy@gmail.com
9700 Szombathely
A weboldal készítés mára nélkülözhetetlen szolgáltatás minden vállalkozásnak.
Ma már szinte közhelynek hangzik, pedig az internetes megjelenés alapvető követelmény a cégek számára.
Nem elég csupán megjelenni az interneten, megtalálhatóvá is kell válni a potenciális ügyfeleink számára.
A weboldal készítés befektetés ahhoz, hogy honlapja bevételt termelő értékesítési csatornává váljon.
Valljuk, a weboldal készítés nem csupán szükséges kiadás, hanem befektetés, amely valódi profitot termel a tulajdonosának.
Szép a weboldala, de nem hoz elég látogatót?


Röviden a keresőoptimalizálásról

A keresőoptimalizálás a keresőmotorokban való megjelenést javítja. Angol neve Search Engine Optimization, vagyis SEO.
A nem fizetett keresési eredményekben javítja az említett megjelenést.
Minél előbb jelenik meg egy oldal a találati listában, tehát minél jobb a rangsorolása, annál több látogatást szerez a kereső a használóitól.
A SEO sok különböző területet céloz meg: specifikus keresés, helyi keresés, tudományos keresés, videó keresés (pl. youtube), képkeresés területeken.

Az SEO marketing internetes eljárásmódja, hogy figyel a keresőmotorok működésére, a keresési vagy kulcsszavakra, a célközönségre, valamint az emberek keresési hajlamait is számításba veszi.

Miről is szól a Google Analytics?

A Google Analytics elemző rendszere mindent tud a felhasználónkról:
- Honnan érkezett: Ezen belül melyik országból, melyik országrészből, városból
- Milyen forrásból: Google organikus találat, Google reklám Adwords kampány hatására, mások   weboldaláról, direktben
- Milyen időtartamig volt a weboldalunkon a látogató
- Látogatók, miért voltak az oldalon, milyen hűséges látogatóink, meddig nézték az oldalt, melyik   tartalmat főleg
- A Google Adwords hirdetésünk kellően hatékony volt e, mérési adatok a reklámozásunkról
- Nyelvi eloszlás szerinti látogatók
- Az egyedi és visszatérő látogatók és a látogatási szokások elemzése
- Webhelyen töltött idő, visszafordulások aránya
- Böngészők, operációs rendszerek, képernyőszínek, képernyő felbontás

Milyen előnnyel jár a Google Analytics igénybevétele?


Google Analytics látogatás elemző rendszer tudja, hol, ki mit, mikor és miért látogatott meg oldalunkon.
A kereső marketing szervezetek felmérését végző SEMPO nevet viselő szervezet a múlt évi elemzések során, már 13,5milliárd dollárban határozta meg ezt az összeget amivel, a kereső marketing terület gazdálkodói bevételüket növelhetik.
Ezek a számok óriási tételt jelentenek és ehhez a számhoz, jelentősen hozz járulnak, azok a magán weboldalak is akik napi 100ezer számra adnak banner találatot a Google rendszeréhez is.

Az Analytics egy okos marketing manager. Fogja magát és mindenről ami a web üzlet oka és alapja, pontos adatot szolgáltat.
Megadja pontosan azt a paramétert, hogy az oldalunkra ki, mikor és miért jött vissza és általában, milyen paraméterekkel látogat meg bennünket.
Ez egy nagyon hasznos, pl. ha a legkedveltebb képernyő felbontást vesszük alapul. Sokak számára még nem világos, de a túl keskeny weboldal szélesség mélység érzést, szorongás kelt.
A túl széles oldal meg olyan mint ami nem akar véget érni, olyan mint amikor az erdőben eltéved az ember.

Az Analytics másik sajátossága, hogy ügyfeleink számára készíthetünk egyéni jelentés formákat, ahol csak azon adatok kerülnek megjelenítésre, amit mi úgy érzünk, hogy feltétlenül láttatni szeretnénk.
Ezáltal, egy hirdetési hely értékesítése során például, a partnerünk láthatja, hogy oldalunkon, ki milyen témakörben, milyen időtartamig és kifejezettem milyen kulcsszó kifejezésre tartózkodik az oldalunkon.

A leggyakoribb az, hogy először elkészül a honlap és csak utána jövünk rá, hogy látogatót is kellene szerezni rá. Aki már második, vagy sokadik honlapját készíti, az kivételes előnyben van.
A keresőoptimalizálás ma (legalább is Magyarországon) gyakran utómunka, amelyet a már kész weblapon végzünk.
Az ilyen esetekben gyakran korlátozottak a lehetőségek, illetve jóval nagyobb erőfeszítések szükségesek a jó pozíció elérésére. Sokkal kedvezőbb, ha már a tervezés során foglalkozunk a témával.
Ezt úgy értjük, hogy egy kedvező esetben már a domain név kiválasztásakor szem előtt tartjuk a keresőoptimalizálás szempontjait.
Persze ettől függetlenül egy kész honlappal is lehetséges kiváló eredményeket elérni.

Nagyon fontos, hogy egy már működő weboldal esetében a keresőoptimalizálás soha ne gyökeres változtatásokból álljon. Gyakori hiba, hogy egyik napról a másikra hatalmas változtatásokat eszközölnek (például: teljes egészében lecserélik a szövegeket).
Ennek nagyon sokszor negatív a hatása, még akkor is, ha az új oldal tartalom optimális felépítésű.
Ha egy bejáratott honlapnál a keresőoptimalizálás és a látogatottságnövelés kisebb lépésekre felosztott hosszabb folyamat, akkor forgalomveszteség nélkül tudjuk elindítani az előrelépést.

Pistthy Webstúdió
+36 30 686 0218
pistthy@gmail.com
9700 Szombathely