+36 30 686-0218
pistthy@gmail.com
9700 Szombathely
A weboldal készítés mára nélkülözhetetlen szolgáltatás minden vállalkozásnak.
Ma már szinte közhelynek hangzik, pedig az internetes megjelenés alapvető követelmény a cégek számára.
Nem elég csupán megjelenni az interneten, megtalálhatóvá is kell válni a potenciális ügyfeleink számára.
A weboldal készítés befektetés ahhoz, hogy honlapja bevételt termelő értékesítési csatornává váljon.
Valljuk, a weboldal készítés nem csupán szükséges kiadás, hanem befektetés, amely valódi profitot termel a tulajdonosának.
Hogyan indítsunk webáruházat?


Webáruház készítés előtt áll? Készüljön fel alaposan webáruháza inditására, és kerülje el azokat a tipikus hibákat, amiket a konkurensei elkövetnek.

Mi szükséges egy webáruház indításához? Ha Ön nem képzett internetes szakember, akkor bizonyára vannak kérdései, melyekre választ szeretne kapni, hogy webáruháza elindításakor minél kevesebb hibát kövessen el.

1.Tippek a sikeres webáruház indításához:
a)Kérjen tanácsot a webbel sokat foglalkozóktól, milyen domain név lenne a webáruház számára a legjobb!
b)Jól nézzen körül a piacon, milyen honlapkészítőt bíz meg!
3)Haladjon a webáruház készíttetésével folyamatosan! Minden elvesztegetett idő forgalomkiesést jelent, és azt, hogy esetleg épp akkor lép a piacra egy versenytárs.
4)Tervezze meg előre marketing stratégiát! Ha ez nem megy, keressen olyan céget, akiknek ebben gyakorlatuk van!
5)Konzultáljon joghoz értő emberrel! A webáruház indításának jogi feltételei, és szigorú követelményei is vannak.

2.Vásárlási folyamat és ergonómiai tervezés.
Egy vevőbarát webáruház megszületése a tervezéssel kezdődik.
Ahogy egy házat vagy egy céget sem "csak úgy" kezdünk el felépíteni, úgy egy webáruházat is meg kell tervezni.
Egy webáruház hatékonysága legalább 50%-ban (!) eldől ezen a szinten: legyen bármilyen szuper a grafika, vagy bármilyen hatékony a rendszer, ha az egyes oldalak logikátlanul épülnek fel, nem a megfelelő dolgokat kommunikálják a vevők felé, akkor az eredmények elmaradnak.

2.Egy jó webáruházat könnyű üzemeltetni
Egy webáruháznak lényegesen kevesebb folyamatos munkaerő igénye van, mint egy offline boltnak, de azért nem jelenti azt, hogy nincs.
A termékadatok folyamatos frissítése, a rendelések kezelése, a vevőkkel való folyamatos kommunikáció, a marketing feladatok mind-mind olyan dolgok, melyek igénylik a munkát az Ön részéről.
Persze itt sem mindegy, hogy ez mennyi idő: egy jó webáruház képes a terhek nagy részét (nem az összeset) levenni az Ön válláról.

3)Keresőoptimalizáció
a)A keresőket, és a keresőkből érkező ingyenes látogatottság előnyeit talán már nem kell külön bemutatnom - és a webáruházunkon igen sok múlik, hogy mennyi ingyenes látogatót tudunk hosszú távon ilyen módon összeszedni. A cél: minél több releváns kulcsszóra az első 3 találatban szerepelni.
Egy átlagos weboldalnál maximum pár kulcsszóra lehetséges ez, és igen erős kompromisszumokra van szükség, de egy webáruház esetében más a helyzet: megoldható, hogy a webáruházunk minden egyes oldala keresőoptimalizált legyen, méghozzá mindegyik arra a termékre vagy kategóriára, amiről szól.
A keresőoptimalizálás mindig a honlap tervezésének időszakában indul, és nem ér véget a honlap élesítésével. Ha a tervezés során a vállalkozó nem kap megfelelő segítséget (vagy kap, de nem fogadja meg…), akkor a probléma észlelésekor már csak teljes újraépítéssel lehet segíteni, ami nem egyszer a webáruház teljes marketing koncepciójának újragondolását is jelenti.
A Google fizetett találatai között való megjelenés rendkívül költséges mulatság egy webáruház számára. Éppen ezért, mielőtt egy honlapkészítő cégnek megbízást ad valaki webáruház készítésére, érdemes rákérdezni: hogyan fogják biztosítani azt, hogy a webáruház a Google-ban az első oldalon szerepeljen.

4)Cég, vállalkozás, fogyasztóvédelem:
a)Mivel online vállalkozást indítasz és számlát fogsz kiállítani ezért indítanod kell céget vagy magán vállalkozást.
A legjobb jogilag egy KFT alapítása ami ma már könnyebb mint pár éve volt. A tevékenységi köreidben szerepelni kell a „4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem”-nek.
Speciális termék esetében külön szakhatósági engedélyt kell kérned. Ma már nincs szükség átvevő helyiségre és üzletre sem.
A hatóság próbavásárlásokkal fog ellenőrizni téged és élnek majd a 8 napos elállás jogával is. Minden kérdésben tesztelnek és kíméletlenül büntetnek is ha nem felelsz meg az előírásoknak.

5)Mit kell megjelenítened a webáruházadban:
a)Cégnév, cégszerű elnevezés.
a)Adószám, cégjegyzékszám, cégbíróság megnevezése, vállalkozói igazolvány száma és okmányiroda neve.
c)Email címed, telefonszámod, engedélyek és nyilvántartási számok, kapcsolattartó neve, nyelv, a szerződés formáját és nyelvét is.
d)Termékkínálat elnevezése, megrendelési információk, ÁSZF, adatkezelési és adatvédelmi információk, a fizetési módok lépéseit, a garanciális feltételek.
e)Az “elállás jogának” ismertetője, az elállás jogának gyakorlásának gyakorlati lépéseinek leírását.

6)8 napos elállási jog bővebben:
a)Amennyiben nem tájékoztatod a vásárlót a 8 napos elállás jogáról, akkor a vásárló amikor megtudja, hogy rendelkezik ezzel a joggal akkor attól a naptól kezdve 30 nappal kitolódik a 8 napos jog.
b)Az elállás jogának tájékoztatóját és a gyakorlati alkalmazását ki kell nyomtatnod és a csomagba tenned minden esetben.
c)A vásárló a visszaküldés költségét saját maga fizeti ki, nem kötelezhet téged a megtérítésére.
d)A pénz visszatérítés módját egyeztetni kell a vásárlóval és 30 napon belül vissza kell téríteni az összeget!
e)NEM követelheted, hogy bontatlanul küldjék vissza a csomagot az eredeti számlával, de az összes tartozékot a garancialevéllel együtt vissza kell küldeni a vásárlónak. A vásárló kibonthatja, kipróbálhatja a terméket utána élhet a 8 napos elállás jogával.

7)Mikor nem illeti meg a vásárlót az elállás joga:
a)Gyorsan romló élelmiszerek esetében.
b)Egyedi igények alapján készített ajándék.
c)Bontott vitamin, szexuális segédeszköz, kellék és kozmetikum.
d)Előre foglalt hotelszoba és szálláshely.
e)Repülőjegy, autókölcsönzés, koncertjegy, belépő vásárlása esetén.

A webáruházban minden terméket el kell nevezned majd, magyar ismertetőt kell feltüntetni, képeket kell feltölteni és akciós ár esetén a lejárat dátumát.


Miért jó üzlet a webáruház vagy webbolt indítása?

Az internet, amellett hogy a legolcsóbb információnyújtási eszköz - és itt most szándékosan nem reklámeszközt írtunk! - teret kínál egészen speciális termékek értékesítésére. A képlet egyszerű:
  • van egy speciális termékem, amit anyagi lehetőségek híján nem tudok belistáztatni a hipermarketekbe
  • csináltatok neki egy jól megszerkesztett, keresőbarát weboldalt
  • megvárom, amíg feljön a Google első 10 találatába
  • várom a megrendeléseket, amik előbb-utóbb jönni fognak!

Mi a biztosíték rá, hogy tényleg lesz megrendelőm?

Az, hogy az emberek hihetetlen dolgokat keresnek az interneten. Azt persze nem lehet előre tudni, hogy hány darabot fogok tudni eladni, de ahogy az internetes keresés egyre népszerűbb, úgy számíthatok rá, hogy előbb-utóbb összetalálkozom a vevőimmel.

A webáruház, webbolt nyitásának legfontosabb kérdése: hogyan fognak megtalálni az interneten?

Egy honlapra 3 forrásból érkezhetnek látogatók:

  1. közvetlen megkeresés - azok, akik begépelik a honlap nevét. Ők valamilyen más, nem internetes forrásból hallanak rólunk.
  2. hivatkozás vagy átkattintás - az interneten fellelt hivatkozásra (linkre) kattintanak. Ez lehet egy e-mail, valamilyen más honlapon elhelyezett hivatkozás, banner vagy egyéb reklám, IWIW vagy Facebook oldal.
  3. keresés - akik valamilyen terméket, szolgáltatást, témát keresnek az internetes keresőben, Magyarországon leggyakrabban a Google-ban. Ha a honlap tulajdonosa fizetett hirdetéssel kerül fel a Google találati lista elejére, akkor fizetett találatnak nevezik, ha a többi találat között, akkor természetes találat.
Annak biztosítása, hogy egy honlap, webáruház vagy webbolt forgalmának jelentős részét a keresőből szerezze, különösen a természetes találatok sorából, a keresőoptimalizálás. Annak, aki webáruházat, webboltot akar nyitni, tisztában kell lennie a keresőoptimalizálás folyamatával, legfőbb pontjaival. Ha ugyanis ezzel nincs tisztában, könnyen beleeshet abba a hibába, hogy kifizet valamilyen programozónak egy webáruházat, ami azután egyenes úton menetel a csőd felé, ugyanis a gombok ugyan működnek a honlapon, de a látogatók fel sem bukkannak…

Mi a különbség a webáruház és a webbolt vagy netbolt között?

A webáruház sok kategóriával foglalkozik, míg a webbolt (webshop vagy netbolt) mindössze néhány termékre összpontosít, és azokról ad meg minden információt.

Webáruház optimalizálás - amit mindenképp tudni kell:

  1. Az a webáruház, amit egyszer rosszul raktak össze, utólag alig módosítható.
  2. A keresőoptimalizálás - vagyis az, hogy a honlap a Google első 10 találatában megjelenjen fontos szavaira, kifejezéseire - nem egy gomb a weboldalon, amit a keresőoptimalizálással foglalkozó cégek meg tudnak nyomni az oldalon, és minden hirtelen megjavul.
  3. Sehol sem olyan lényeges a megtalálhatóság, mint épp a webáruház esetében. A nem megtalálható webáruház olyan, mint a forgalom elől lezárt utcában kínlódó butik.
  4. A keresőoptimalizálás mindig a honlap tervezésének időszakában indul, és nem ér véget a honlap élesítésével. Ha a tervezés során a vállalkozó nem kap megfelelő segítséget (vagy kap, de nem fogadja meg…), akkor a probléma észlelésekor már csak teljes újraépítéssel lehet segíteni, ami nem egyszer a webáruház teljes marketing koncepciójának újragondolását is jelenti.
  5. A Google fizetett találatai között való megjelenés rendkívül költséges mulatság egy webáruház számára. Éppen ezért, mielőtt egy honlapkészítő cégnek megbízást ad valaki webáruház készítésére, érdemes rákérdezni: hogyan fogják biztosítani azt, hogy a webáruház a Google-ban az első oldalon szerepeljen.
A webáruházak, webboltok esetében még egy rendkívül fontos jellemzőnek kell teljesülnie: a honlapnak alkalmaznia kell a webergonómia szabályait.

Webergonómia alapok webáruház esetén:

  1. A honlapon, webáruházban a látogatók nem úgy "közlekednek", ahogyan azt a tulajdonos megálmodja. Attól függően, hogy milyen céljaik vannak a honlap használatával (csak tájékozódnak, csak az árakra kíváncsiak, vásárolni szeretnének, szeretnék felmérni a kínálatot stb.), aszerint fognak más és más útvonalakat bejárni a honlapon.
  2. A webáruház design-jának nem a tulajdonos szája íze szerint kell kialakulnia. Ha aszerint alakul, akkor lehetséges, hogy csak egy embernek tetszik igazán: neki magának. Ő viszont eladni szeretne, nem vásárolni a saját webboltjában.
  3. A webáruháznak nemcsak magához kell vonzania az érdeklődőket, de vevőkké is kell tennie őket. A vásárlási folyamat bárhol megszakadhat, és ha így történik, megfelelő elemzési módszereknek kell rendelkezésre állniuk ahhoz, hogy tudjuk, mi és miért történt.

Milyen költségei vannak a webáruház létrehozásának? Mennyibe kerül egy webbolt?

honlapkészítő programozó munkadíja

Attól függően, hogy milyen funkciókkal bír egy webáruház, rendkívül széles az a sáv, amiben az ára mozoghat. Egy néhány termékes webboltot keresőoptimalizáltan már meg lehet valósítani 200.000 Ft-tól, egy több ezer termékes automatizált rendszer ára pedig 400.000 - 500.000 Ft körül mozog. Ez csak a webáruház, webbolt honlap kialakításának munkadíja.

fotós munkadíja

A webáruházban a fotók adnak el. Ha valaki ezen akar spórolni, az éppen olyan, mintha egy valódi boltban egymás hegyén-hátán heverne az áru. A teljes költség attól függ, hány terméket kell fotózni.

fenntartási díj

A webáruház, webbolt szoftverét időről-időre frissíteni kell, a termékleírásokat, árakat módosítani kell. Hogy minden a helyén legyen, kell egy mindig elérhető webmester, aki időben reagál a kérésekre. Célszerű tehát tájékozódni, megkérdezni a referencia honlapok tulajdonosait, mi a véleményük.

tárhely bérlés

Az a webáruház, amelyik megbízhatatlan módon érhető el, mert nem megbízható szerver háttér áll mögötte, lényegében alkalmatlan a feladatai elvégzésére. Egy vevőnek elég egyszer műszaki hibával találkoznia, legközelebb százszor meggondolja, hogy melyik webáruházban vásároljon.

Tippek a sikeres webáruház indításához:

  1. Kérjen tanácsot a webbel sokat foglalkozóktól, milyen domain név lenne a webáruház számára a legjobb!
  2. Jól nézzen körül a piacon, milyen honlapkészítőt bíz meg!
  3. Haladjon a webáruház készíttetésével szisztematikusan! Minden elvesztegetett hónap forgalomkiesést jelent, és azt, hogy esetleg épp akkor lép a piacra egy versenytárs.
  4. Tervezze meg előre marketing aktivitását! Ha ez nem megy, keressen olyan céget, akiknek ebben gyakorlatuk van!
  5. Konzultáljon joghoz értő emberrel! A webáruház indításának jogi feltételei, követelményei is vannak.

Amit vállalunk, ha webáruház indítását tervezi:

  • stratégia és online marketing aktivitási terv készítése
  • logótervezés, design
  • domain név tanácsadás
  • keresőbarát, szabványos programozású webáruház létrehozása Drupal rendszerben
  • fenntartás, karbantartás
  • partnereink segítségével megoldjuk tárhely bérlési, jogi konzultációs, fotózási vagy filmkészítési problémáit

Pistthy Webstúdió
+36 30 686 0218
pistthy@gmail.com
9700 Szombathely